luni, 11 august 2008

Terasiada lui Oprescu

Oprescu a pus gand rau teraselor din Herastrau si a executat scurt si mediatic doua terase. Pe urma, a stat.

"A-nceput de ieri sa cada
Cite-un fulg, acum a stat"

George Cosbuc, Iarna pe ulita, via aboutromania.com.


Pentru una dintre terase exista dispozitie de desfiintare inca din 10.11.2000, dispozitie semnata de Traian Basescu, primarul general de atunci. Probabil obosit de atata hinghereala, Traian Basescu nu a reusit sa-si duca la indeplinire propria dispozitie. Oprescu a putut sa darame terasa si a facut si promisiuni cu aceasta ocazie:

"Am promis că voi reda Bucureştiul bucureştenilor şi mă ţin de cuvânt. Încep prin refacerea spaţiului verde. Toate construcţiile ilegale, aflate pe domeniul public, vor fi desfiinţate" susţine Primarul General Sorin Oprescu.

Domeniul public este inalienabil potrivit art. 136 alin. 4 din Constitutia Romaniei. Astfel, orice alta constructie realizata pe domeniul public este realizata cu incalcarea legii. Nu conteaza daca este autorizata sau nu, tot ilegala este.

Soferul observa si intreba:

"Felicitări pentru recuperarea spaţiilor verzi din Herăstrău prin dărâmarea cantinelor de acolo. Am trecut pe acolo şi mi-a plăcut. Dar de ce v-aţi oprit după doar două cantine demolate? Am mai văzut câteva care se simţeau bine-mersi. Oare de ce?"

Intreb si eu, ca si Soferul, ce va impiedica domnule Oprescu sa daramati si celelalte terase? Sau, tradare sa fie dar sa stim si noi, pe ce criterii sunt alese terasele care sunt demolate?

Update: pe aceeasi tema scrie si Ioan T. Morar.

Niciun comentariu: